Asiakaspalvelua voidaan parantaa kytkemällä olemassa olevaan vaihteeseen lisäarvopalveluita, jotka toimivat Xarcomin palvelimessa. Näitä ovat mm.:
Markkinointi- tai myyntikanpanjassa tiedotetaan numero, johon potentiaalinen asiakas voi jättää yhteystietonsa. Yritys voi purkaa oman aikataulunsa mukaisesti saadut kontaktit.
Tilausten vastaanottosovellukset jakautuvat kahteen kategoriaan; tunnistettavissa oleviin asiakastilauksiin ja tunnistamattomiin. Tunnistettava (vanha) asiakas voidaan identifioida yrityksen asiakasrekisteriä vasten (suojattu IP-verkkoyhteys). Asiakas näppäilee asiakasnumeronsa ja salasanansa, jonka jälkeen tekee tilauksen valikko-ohjauksen avustamana. Tilaus vahvistetaan faxilla tai sähköpostilla.
Toimenpiteen jälkeen tilaus on prosessoitavissa konekielisesti yrityksen omassa tilaustenkäsittelyjärjestelmässä.
Uusi tuntematon, asiakas jättää yhteystietonsa nauhalle ja näppäilee tilauksensa valikko-ohjauksen mukaisesti. Tätä toimintoa voidaan käyttää esimerkiksi suoramarkkinoinnin yhteydessä, jossa asiakas näppäilee haluamansa tuotteen numeron myyntiluettelosta. Tavarat voidaan toimittaa esimerkiksi postiennakolla.
Yritys tiedottaa asiakkaille ja muille intressenteille numeron, joka valikko-ohjauksella toistaa halutut äänitteet. Automaattinen tiedottaminen vapauttaa yrityksen resursseja muuhun henkilökohtaiseen puhelinpalveluun.
Yrityksen viestintäkeskus – hajallaan oleva henkilökunta kuuntelee tiedotteet ja toimintaohjeet nauhoitetuista viesteistä.
Palvelimen käyttö digitaalisen (näppäiltävän) tiedon keräämiseen on rajaton ja sitä voidaan soveltaa hyvin erilaisiin tilanteisiin. Rajoituksena on ainoastaan näppäiltävän tiedon määrä, koska kontaktin (puhelun) pituus on aina otettava huomioon.
Seuraavissa muutamia sovellusesimerkkejä: